ב-גיימר
 
 
 
 
 
 
 
ביקורת 
Total War: Rome II 
 
 Total War: Rome II    צילום: יח"צ    
ביקורת |
 

Rome II, הכותר החדש באחת הסדרות המוערכות בעולם הגיימינג, מראה ניצוצות של איכות אך זקוק לעוד כמה שדרוגים בדרך

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

לפעמים, "תפסת מרובה לא תפסת". כמאמר חז"ל, להעמיס יותר מדי על העגלה יכול לגרום לה לשקוע בבוץ, ולצערי הרב, העגלה הזו עדיין שקועה בו.

 

Total War: Rome 2 הוא ההמשך המצופה למשחק המוצלח ביותר בסדרה Rome Total War. מדובר בסדרה של שמונה משחקים ששילבו ניהול מערכה סטייל Civilization לייט, עם משחק מלחמה טקטי בזמן אמת בגרפיקה מרהיבה שנראה יותר כמו אפוס קולנועי מושקע. חברת הפיתוח (Creative Assembly) יצרה שילוב מושך בין שני הז'אנרים, והציפיות לחידוש Rome היו גדולות עקב ההתקדמות הטכנולוגית של המשחקים בסדרה בעשור שעבר מאז יצא המקור. אז מה השתבש בדרך?

 

את רומא לא בנו ביום (או בחמישה עדכונים)

נתחיל מהסוף - לאחר חמישה עדכונים שיצאו עבורו בשבועות האחרונים, המשחק הרבה יותר "שחיק". רבות מהבעיות הטכניות נפתרו, נוסף תוכן (עוד שבטים ופלגים, שהיו מתוכננים להתווסף מראש) ונחישות המפתחת הבטיחה שהרוכשים לא יוותרו עם עוד KOTOR II בידם. לצערי זה לא מספיק, ומדובר באחד מהמשחקים החלשים והפחות ממוקדים בסדרה. אגב, זה עדיין יותר טוב מהרבה משחקים אחרים, רק לא עומד בסטנדרטים הגבוהים של Total War.

המשחק יצא לשוק בתחילת ספטמבר, ובאופן ברור לא היה גמור. הוא סבל מגליצ'ים גרפיים, איטיות בהזזת מסך הקמפיין (ללא קשר לרמת הפירוט הגרפי), קריסות אקראיות (בשבוע הראשון היה כמעט בלתי אפשרי לשחק), ו-AI פשוט מגוחך. תוך כארבעה ימים יצא עדכון ראשון (בסדרה של חמישה תוך כחודש) שפתר חלק מהבעיות הראשוניות. המשחק ממשיך להשתפר לרמה שכבר אפשר לשחק בו.

 

רבות נכתב על הקונפליקט בין המפתחות למפיצות. בעולם שבו תאריכי יציאה מוכתבים מראש קורה לא פעם שאנו הצרכנים מקבלים מוצר לא גמור. במצב הזה אנו תלויים במערכת היחסים בין שני הגופים ולעיתים (כמו במקרה KOTOR II) המפתחת מתנערת מהמשחק והוא נותר כמו שיצא. במקרים אחרים (כמו כאן) המפתחת נחושה לשפר את המוצר עד לרמה ראויה. למרבה המזל CA לא מוותרת על Rome II, ונקבל תמורה ראויה לכספינו.

 

 
 

יותר עבודה, פחות כיף

כפי שציינתי, המשחק משלב קמפיין בו נוליך אזור/מדינה/שבט במערכה בעולם רומי העתיקה. אנו נרחיב את אזור המחייה, נתנהל בדיפלומטיה מול חזקים מאתנו ונכבוש את החלשים. נלמד טכנולוגיות חדשות כך שנוכל לשפר את הערים ואת היחידות שלנו בכדי להרחיב עוד יותר את תחום ההשפעה. הסדרה עברה שינוי מאז Empire והגדילה משמעותית את החלק המערכתי של העולם. נוספו אופציות חדשות ברמה הפוליטית, הדיפלומטית והטכנולוגית שהפכו את העולם לעשיר יותר מבחינת אופציות ויותר מעניין למשחק.

 

מאידך, כשהעולם גדול, הניהול שלו הפך להיות מורכב יותר ולמטלה פחות מהנה. במשחק הקודם זה הורגש פחות (שוגון 2 הקיף אזור מצומצם יותר) אבל Rome 2 מקיף את רוב העולם העתיק (אירופה, אסיה וצפון אפריקה) וכך יש לנו הרבה מאוד מה לעשות. למזלנו, המטלות כעת מרוכזות בעיר הראשית בכל פרובינציה וזהו בהחלט שיפור. ועדיין, יש הרבה עבודה ולפעמים התורים שלנו קצרים מאוד (גיוס חיילים או שיפור זה או אחר) בעוד שהמחשב חושב כ-5 דקות ומניע את שלל הכוחות.

 

בנוסף, למרות רוחב היריעה, העולם העתיק מתמצה בלהיות רומי נגד שאר העולם או לחילופין להיות קרתגו או מקדוניה, פרס או מצריים ולנסות לשרוד מול מכונת המלחמה הרומית. זה מגביל במידה מסוימת את המשחקיות ולכן נחמד שיש אוסף קרבות היסטוריים וקמפיינים נוספים המוסיפים לאורך החיים של המשחק.

 

 
Total War: Rome II
 Total War: Rome II   צילום: יח"צ 
 

הוא עוד יהיה מושלם, אולי

כעת נותר לשאול מה עלה בגורלם של הקרבות הטקטיים המרהיבים, גולת הכותרת של הסדרה (שהרי את מוד הקמפיין יכולנו לקבל גם ב-Civ2 של שנות ה-90). כאן העסק כבר לא חד וחלק. הגרפיקה לעיתים טובה מאוד (ללא ספק השתפרה במהלך העדכונים), מהטובות שראינו עד כה בסדרה, אך גם מכונות חזקות מגמגמות לעיתים ברמות הגבוהות. במכונה הסבירה בהחלט שלי הורדת רמת הפירוט לא השפיעה כלל. פס הקול עשוי היטב, כמו גם הדיבוב שהוקלט בהקפדה רבה.

 

משחק המלחמה מעניש מצד אחד, עם עקומת לימוד לא טריוויאלית. מצד שני, האינטליגנציה המלאכותית התחילה כמחפירה ממש (יחידות נתקעות, המחשב תקף ביחסי כוחות ממש לא הגיוניים) וכעת היא בינונית במקרה הטוב. שילוב הקושי ועקומת הלימוד ביחד עם משחק המערכה הגדול והמקיף הופך את המשחק למשהו שונה, זו כבר לא חוויה שנכנסים אליה לשעה, וכבר מקמפיין הפתיחה, שהוא סוג של שלב הדרכה, אפשר להבין את זה.

 

נסכם את החוויה עד כה. ההשקה הייתה קשה, למשחק עמוס ובהחלט לא גמור ולא בדוק. חמישה עדכונים גדולים שפתרו בעיות רבות, אבל לא שינו את הדרך בה המשחק בנוי: מאוד מקיף וכתוצאה איטי ועמוס, לא טריוויאלי למשתמשים חדשים. על הדרך צברו שנאה מהמעריצים הרבים של הסדרה (שווה להעיף מבט ב-MetaCritic: ממוצע הציונים של המבקרים הוא 78, כולל כמה ציונים מעולים שניתנו כשהמשחק היה לא ממש שחיק, וממוצע הפידבקים של השחקנים הוא 3.8 - אאוץ'!!). זהו לא משחק רע, אבל גם לא מצוין כשאר סדרת Total War. מעריצי הסדרה ינסו כמובן (ונקווה שלא יתאכזבו), והשאר - אולי מוטב שיחכו לשיפורים נוספים.

 

 
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by