ב-גיימר
 
 
 
 
 
 
 
ביקורת 
Halo: Spartan Assault 
 
 Halo: Spartan Assault    צילום: יח״צ    
ביקורת |
 

מיקרוסופט מפנקת את בעלי האקס-בוקס במשחק חדש ובלתי שגרתי בסדרת Halo. האקשן כיפי וזורם, אבל אם בא לכם להיות אלופים - תאלצו שוב לפתוח את הארנק

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Spartan Assault, הכותר האחרון (בינתיים) בסדרת Halo הפופולרית, מציג משחקיות שונה מאוד מזו שאליה התרגלנו: במקום אקשן מגוף ראשון, עובר המשחק לנקודת מבט עילית ושליטה באמצעות צמד הסטיקים האנאלוגיים לתנועה מהירה וכיוון הנשק. זהו סגנון ארקיידי יותר, שמקורותיו במשחקי הפעולה הקלסיים של שנות ה-80.

 
 

הסגנון אולי השתנה, אך במיקרוסופט הקפידו על נאמנות מובהקת לחומר המקור: הדמויות בהן נשלוט הן לוחמים שהכרנו במיני סיפורים צדדיים של Halo, לא המאסטר צ׳יפ אך קשוחים בפני עצמם. הם נלחמים נגד פלישה של הקובננט המתרחשת בסיומה של טרילוגיית Halo הראשונה, ונאלצים להתמודד עם מחסור בכוח אדם ובציוד. זה מסתדר היטב עם חוקי הז׳אנר: יריות לכל עבר כנגד עשרות גלים של יריבים, וגם טנקים ותותחים ענקיים.


למען האמת, זה ממש כיף. אומנם לא מדובר באפוס מעמיק כמשחקי Halo הקודמים, אך Spartan Assault בהחלט יוכל להחזיק אתכם לכמה שעות מול המסך, עם מעט יותר מ-30 משימות ברמת קושי עולה. על המפה פזורים עשרות כלי נשק מגוונים בהם תוכלו להתנסות, ומידי פעם אף תזכו לשלוט בטנק משלכם (אם כי רכב השטח האלמותי של הסדרה, הוורתוג׳, נעלם לגמרי). העלילה בנאלית למדי, אך מספקת תירוץ מספיק לשלבים המורכבים בעיקר ממטלות הישרדות ומידי פעם איזו מתקפה פזיזה נגד האויב. מאחר ופותח במקור עבור מכשירי ה-Windows Phone הניידים, זהו משחק אליו תוכלו לחזור בכל פעם לכמה דקות מבלי להתחייב.

 

 

שילמתם? לא מספיק

אחרי שתסיימו את הקמפיין ותשלימו את כל המשימות, נותר עוד אתגר טיפוסי למשחקי ארקייד מהסוג הזה: לסיים כל שלב בניקוד הגבוה ביותר ולהשתלט על טבלת האלופים. אלא שכאן נרשם דווקא פספוס, ומסיבות מטרידות למדי. המחיר הרשמי של Spartan Assault בחנות האקס-בוקס לייב המקוונת עומד על 15 דולרים, ונראה הוגן למדי. אלא שמשום מה, תשלום זה אינו מזכה אתכם במלוא החוויה.


כדי שיהיה לכם סיכוי להגיע לניקוד גבוה במיוחד, חייבים להצטייד בבונוסים ושדרגים. אלו מוגבלים בשתי דרכים: חייבים לרכוש אותם, בין אם דרך נקודות ניסיון (XP) הנצברות במהלך השלבים או בכסף אמיתי, והם נעלמים לאחר שימוש יחיד בלבד. נקודות הניסיון שתצברו ״בחינם״ לעולם לא תספקנה לרכישת כמות משמעותית של חיזוקים אלא אם אתם מוכנים לחזור על אותו השלב שוב ושוב במשך שעות, וכך הופכת השקעת כסף אמיתי לאופציה הריאלית היחידה להפוך לאלופים.


התרגלנו זה מכבר לרעיון של המרת כסף לחפצים בעולם המשחק ואין לנו בעיה עקרונית איתו, אך הדרישה גם לשלם מחיר על הכותר עצמו וגם להדרש להשקעות נוספות אחר כך, נראית לנו מעט מוגזמת. ההחלטה הזו פוגעת במשחק חביב למדי מכל בחינה אחרת, וטוב יעשו במיקרוסופט אם יבחרו בהמשך לאזן מעט את המערכת הזו וללכת לטובת השחקנים, כפי שעשו בכמה ממשחקי ההשקה של קונסולת ה-Xbox One, או לחלופין להפוך את Spartan Assault לכותר חינמי המוענק במתנה לכל בעלי האקס-בוקס.

 

 
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by