ב-גיימר
 
 
 
 
 
 
 
מיוחד 
הגביע הקדוש בידינו! 
 
 Cinema 2.0 - דור חדש של גרפיקה ממוחשבת    צילום: AMD    
מיוחד |
 
נמרוד בן-משה

תוך כמה זמן לפי דעתכם נזכה לראות משחקים עם גרפיקה מציאותית לחלוטין? 5 שנים? 10 שנים? ובכן, ב-AMD אומרים שזה קורה כבר היום, והפעם כנראה שהם לא מגזימים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הגביע הקדוש, כמו שלמדתי מאינדיאנה ג'ונס, הוא גביע מעץ שבתוכו ניתן למצוא נוזל המעניק לשותה ממנו חיי נצח. הגביע הקדוש של עולם הפיסיקה הוא היתוך גרעיני מבוקר בטמפרטורת החדר. הגביע הקדוש של עולם משחקי המחשב, לעומת זאת – הוא גרפיקה שנראית בדיוק, אבל בדיוק כמו העולם האמיתי.

אם הייתם שואלים אותי לפני שבוע, כמה זמן יקח עד שנזכה לראות גרפיקה מציאותית לחלוטין במשחקי מחשב, הייתי מהמר על 7- 10 שנים בעתיד. אבל אז צצה לה חברת AMD עם הצהרה שגרמה לי להרים גבה – הם מצאו את הגביע הקדוש! הם פתרו את העניין, אבל באמת. זה לא כמו כל שאר הפעמים שהבטיחו לנו גרפיקה מציאותית ולא עמדו בהבטחות. הפעם מדובר בפוטוריאליזם אבסולוטי.
 

כתוב באור

Light Stage בפעולה
 Light Stage בפעולה   
אז במה מדובר בעצם? האם AMD פיתחו מעבד חדש שמסוגל להריץ בו-זמנית המון המון פוליגונים? ובכן, כן. למעשה המעבד החדש מסוגל לחשב טרה-פלופ שלם של מידע בשניה, אבל זה בכלל לא העניין. העניין הוא תפיסה חדשה לגמרי, המשולבת בטכנולוגיה חדשה לגמרי. בצעד חכם במיוחד, שעשוי להתגלות כנקודת מפנה היסטורית בעולם הקולנוע ומשחקי המחשב (ואני לא מגזים) החליטו האנשים ב-AMD לאחד באופן סופי ומוחלט את שני העולמות הללו. הם קוראים לזה Cinema 2.0.

הפיתוח הראשון והעיקרי שלהם נקרא Light Stage, והוא מגיע ממעבדות המחקר של אוניברסיטת דרום קרוליינה. מדובר בחדר גדול ועגול שכל קירותיו מכוסים בפנסים מיוחדים ובחיישנים. כאשר שמים חפץ כלשהו במרכז החדר, הפנסים מתחילים להבהב סביבו במהירות מסחררת והחיישנים קולטים את איזורי האור והצל שעל החפץ. אחר כך המחשב לוקח את כל המידע שנאסף מהחיישנים, ובונה מודל תלת מימדי מפורט במיוחד של החפץ. התוצאה – מודל מציאותי לחלוטין, עד הפרט הכי קטן.

וכשאני אומר לחלוטין, אני מתכוון לזה. אין שום הבדל בין דמות שצולמה בוידאו לדמות שצולמה ב-Light Stage. למעשה, זה לא ממש נכון. הן אולי נראות זהות לחלוטין, אך לדמות שצולמה ב-Light Stage יש מספר יתרונות מדהימים.
 

משחקי קולנוע

מצליחים להבדיל בין הדמות האמיתית והדמות הווירטואלית?
 מצליחים להבדיל בין הדמות האמיתית והדמות הווירטואלית?   
בשביל הכיף של כולנו, בואו נדמיין לרגע שאנחנו מביימים סרט בכיכובה של נטלי פורטמן המדהימה (זה יכול לקרות, היא מדברת עברית שוטפת). בשיטה הרגילה היינו צריכים להקים תפאורה, לכוון מצלמות, תאורה, סאונד, לשים על נטלי תלבושת ואיפור ואז לצלם אותה כמה פעמים עד שזה יוצא מושלם. בשיטה החדשה, אנו לוקחים את נטלי, כמו שהיא, שמים אותה ב-Light Stage, ומבקשים ממנה לעשות את הסצינה שלה. וזהו.

המודל התלת מימדי של נטלי יראה ויזוז בדיוק כמוה. ואני לא מדבר על Motion Capture. כל שריר הכי קטן בפנים שלה, כל קימוט בחולצה שלה, כל תנועה של כל שערה על ראשה היפה של נטלי, יתורגם באופן מושלם למודל התלת מימדי.

עכשיו אנחנו יכולים לשבת בחדר העריכה, לכוון על המודל של נטלי את התאורה הוירטואלית שנראית לנו הכי נכונה, להלביש את נטלי הוירטואלית בתלבושת וירטואלית. או אפילו לאפר אותה, או לעשות לה תספורת שונה. בשלב זה נטלי פורטמן היא כמו חומר בידינו (אחחח, איזו מחשבה נהדרת!). אין גבול לאפשרויות.
 
 

סרטי מחשב

גרפיקה ממוחשבת - מראה מציאותי לחלוטין
 גרפיקה ממוחשבת - מראה מציאותי לחלוטין   
עכשיו בואו ניקח את כל זה עוד צעד אחד קדימה. מה אם אני לא ממש מרוצה מהמשחק של נטלי? מה אם אני חושב שהייתי יכול לעשות את הסצינה בצורה יותר משכנעת? אין בעיה! כל מה שצריך הוא את הפיתוח הבא, שנקרא Image Matrix. כאן מדובר בתוכנה לזיהוי תנועות פנים, שמצליחה לעשות עבודה מדהימה.

התוכנה מביטה בכם דרך מצלמה ומסוגלת לתרגם בזמן אמת את תנועות הפנים שלכם למודל תלת מימדי. כעת רק צריך לעשות את הסצינה מול מצלמת וידאו רגילה, ונטלי פורטמן תחקה את הביצוע שלכם עד הפרט הכי קטן. התוצאה הסופית היא לא פחות ממושלמת, סרטוני ההדגמה שהציגו את הטכנולוגיה החדשה נראים ב-100% כמו צילומי וידאו, רק שניתן לשנות בהם את התאורה או את זוית המצלמה בזמן אמת.

ועכשיו, ברשותכם, אקח אתכם אפילו עוד צעד אחד קדימה. מה קורה כשאנו לוקחים את שלושת הפיתוחים שעליהם דיברתי – Light Stage, Image Matrix והמעבד החדש של AMD – ומחברים אותם ביחד? ובכן, דמיינו לעצמכם משחק מחשב שמציג עולם וירטואלי שנראה מציאותי לחלוטין (אבל לחלוטין). יש לכם דמות שהיא סריקה מדוייקת שלכם, שאיתה אתם יכולים להסתובב בעולם הוירטואלי ולתקשר עם אנשים ברמה הרגשית הכי עמוקה, היות ומצלמת הרשת שלכם מתרגמת כל הבעת פנים הכי קטנה שלכם, היישר אל תוך המשחק. האפשרויות כאן, בשילוב עם טכנולוגיות כמו בקר השליטה המשוכלל של ה-Wii או ה-Eye Toy, הן באמת מעבר לדמיון שלי.

אז מתי כל זה יהיה אצלנו במחשב? אמממ... עכשיו. חברת ATI הודיעה שבכוונתם לקחת שניים מהמעבדים החדשים של AMD, ולדחוף אותם בתוך כרטיס אחד שנקרא Radeon 4870 X2. אני לא יודע מה אתכם, אבל בשביל הצהרות כאלה אני חי. לפי איך שזה נראה כרגע, כדאי להתכונן לעידן חדש ומדהים, גם בקולנוע וגם בעולם משחקי המחשב. אגב, באותה נשימה הציגו החבר'ה ב-AMD הולוגרמות תלת מימדיות מושלמות שממש נראות כאילו נלקחו מתוך 'מלחמת הכוכבים'. מסתבר שהעתיד קרוב בהרבה ממה שחשבנו.
 
Radeon 4870 X2 - הכרטיס הראשון שתומך בטכנולוגיה
 Radeon 4870 X2 - הכרטיס הראשון שתומך בטכנולוגיה 
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by