ב-גיימר
 
 
 
 
 
טעינה...
 
 
 
ביקורת 
Heavy Rain 
 
ביקורת |
 

פרשיית רצח בעיר אפלה היא הרקע לאחד ממשחקי הפלייסטיישן 3 המקוריים, החדשניים והמדהימים ביותר שיצאו עד היום. Heavy Rain ישאב אתכם לחלוטין לתוך העלילה ויותיר אתכם עם חוויה בלתי נשכחת

 
 
 
 
 
 

למרות שזה נראה רחוק מאוד כרגע, אין כוח בעולם שיעצור את האבולוציה - גם לא זו של קונסולות המשחק. ביום מן הימים עוד תתיצב על המדפים קונסולה חדשה ונוצצת, דור ההמשך לפלייסטיישן 3. כתבי הגיימינג יהיו עסוקים מתמיד בנבואות לעתיד, ומן הסתם גם בסיכומי העבר, אותן רשימות של המשחקים הטובים ביותר, המשפיעים ביותר, החשובים ביותר שיצאו. ואני מוכנה להמר, כבר עכשיו, ש-Heavy Rain יזכה למקום של כבוד בכל אחת ואחת מהרשימות הללו. 

מה הופך את Heavy Rain למשחק חשוב כל-כך? נתחיל בזה שעצם הגדרתו כ"משחק" היא עניין שאפשר להתווכח עליו. התיאורים "ספר משוכלל" או "סרט אינטראקטיבי" יתאימו לו באותה המידה, ואולי יחסכו מכם ציפיות מיותרות למשהו ש-Heavy Rain ממש לא מתיימר להיות.

אל תחכו לפיצוצים ואפקטים מדהימים, מהלכי קרב מקוריים ומצב מולטיפלייר ל-300 שחקנים. סוני החליטה לזרוק מהחלון, לפחות בפעם הזו, את כל הקונבנציות המוכרות, ולהתחיל מאפס. כאילו ממש עכשיו, בפעם הראשונה, נתבקשו אנשי החברה לענות על השאלה - "כיצד ניתן לנצל את טכנולוגיות המחשוב המתקדמות של ימינו על מנת לגרום לשחקן להיות מעורב יותר בעלילה?".

 

 
 

לכל החלטה יש השלכות

פרסומת
 

התשובה הנלהבת שאותה אנחנו בדרך כלל מקבלים ממפתחי המשחקים היא, כמובן, "נאפשר לשחקן לירות בכל מה שזז!", אבל Heavy Rain מוביל אותנו במסלול שונה. לכאורה, הוא מעניק לנו את השליטה בארבע דמויות שונות הקשורות בעלילת מתח ובילוש מרתקת, אולם למעשה את רוב הזמן נבלה בצפייה במעשיהן ללא אפשרות להכתיב אותם באופן ישיר. הרגעים שבהם אנו נעשים מעורבים במתרחש הם נקודות המפנה, ההחלטות המכריעות שעשויות לשנות את העלילה לחלוטין. או-אז מוצא המשחק דרכים מקוריות לשאול אותנו מה לעשות הלאה, ואנחנו נשאבים לחלוטין אל תוך ההתרחשות, ברמות שמשחקים בודדים בלבד הצליחו להשיג.

סיפור המעשה הוא פרשיית רצח המתרחשת בעיר אפורה ואפלולית. אית'ן מארס, שבנו נחטף על ידי "רוצח האוריגמי" המסתורי, מקבל הוראות מהרוצח כיצד עליו לנהוג אם בכוונתו להציל את חיי בנו. בין אתגר לאתגר הוא פוגש את מדיסון פייג', עיתונאית חוקרת הסובלת מהפרעות שינה, ומשוכנעת כי ביכולתה לעזור לאית'ן ולחשוף את רוצח האוריגמי. נורמן ג'יידן הוא סוכן FBI שנשלח בכדי לעזור למשטרה לפענח את הרציחות, ואילו סקוט שלבי הוא שוטר לשעבר ובלש פרטי, המנסה לפתור את התעלומה בכוחות עצמו.

 

העלילה עוברת בין הדמויות, עוקבת אחר ההתרחשויות במקביל עד למפגש הבלתי נמנע עם הרוצח. כאן נכנס לתמונה מנגנון המשחקיות הגאוני של Heavy Rain: בעוד שהמסגרת הכללית נתונה מראש וקבועה, סיפורן האישי של כל אחת ואחת מהדמויות הללו עשוי להשתנות מהקצה אל הקצה בהתאם להחלטותיכם.

 

סוכן ה-FBI עשוי לעלות על עקבותיו של הרוצח, או לפספס אותן לחלוטין ולהסתבך בצרות משלו. אית'ן מרס עשוי לאבד במהלך המסע אחר בנו כל צלם אנוש, או לשמור על כבודו ומוסריותו. הדמויות עשויות אפילו למות במהלך העלילה, ומותן לא יגרום להופעתו של מסך "Game Over" טיפוסי. מה פתאום! העלילה פשוט ממשיכה בלעדיהם, ומגיעה למחוזות חדשים שמעולם לא דמיינתם.

 

 

התמכרות מובטחת

 

אתם בוודאי כבר מבינים של-Heavy Rain אין סיום אחד "טוב" או "רע". למעשיכם יש תמיד השלכות, אך איש לא קובע עבורכם האם "נצחתם" או "הפסדתם" בסיטואציה מסוימת. כל החלטה שתקבלו היא לגיטימית במסגרת המשחק, ולאחר שתסיימו אותו בפעם הראשונה, אין שום ספק שתרצו לחזור לאחור ולנסות להוביל את העלילה למחוזות אחרים. התפריטים מקלים עליכם את המלאכה, עם אפשרויות נוחות לקפוץ ישר אל תוך הסצנה שמעניינת אתכם ולהמשיך ממנה את ההרפתקה.

הקונספט, על כל מעלותיו, איננו מושלם. עיקר מגרעותיו נובעות מאותו תפר עדין שבין העלילה האינטראקטיבית והשחקן, הדרך שבה אנחנו משפיעים על ההתרחשות. הממשק המגוון יבקש מכם לעתים למשוך את אחד הסטיקים האנאלוגיים, להחזיק כמה כפתורים במקביל, אפילו להניף את השלט מצד לצד. מידת האתגר של המהלכים הללו אמורה להתאים למידת המאמץ שאותה משקיעה הדמות במעשה, אך לעתים התוצאות שתקבלו בסוף הסצינה לא יהיו אלו שהתכוונתם אליהן (איזה מזל שאפשר לחזור על הכל שוב!).

 

גם המנוע הגרפי, המדהים בדרך כלל, סובל מתקלות ששוברות לעתים את האווירה. כאשר הדמויות נראות כה פוטו-ריאליסטיות, קצת מטריד לראות אחת מהן צועדת דרך עציץ או משתקפת באופן מוזר. חבל שצוות הפיתוח לא הצליח לסגור את כל הקצוות הללו במשך יותר מארבע שנות פיתוח. אבל התקלות הללו בהחלט לא מספיקות בכדי להרוס את החוויה הבלתי נשכחת של Heavy Rain, ללא ספק אחד ממשחקי הפלייסטיישן 3 המדהימים יותר שיצאו עד היום. אם אתם אוהבים סיפורי מתח טובים ומוכנים לנסות משהו חדש, לא תתחרטו לרגע על הקנייה. חישבו על Heavy Rain כעל ספר משובח שאפשר לקרוא שוב ושוב - ובכל פעם תתקלו בעלילה שונה לגמרי.

 

בעד
עלילה מותחת ומרתקת
משחקיות חדשנית לחלוטין: העלילה נבנית תוך כדי המשחק
גרפיקה מדהימה, דמויות כמעט פוטו-ריאליסטיות...

נגד
...אבל המנוע הגרפי לא נטול באגים ותקלות
השליטה בדמויות עשויה להיות מבלבלת וקשה לעתים
אם הפיתוח לקח יותר מארבע שנים, כמה נצטרך לחכות עד משחק ההמשך?

 

ציון
92
בואו לדבר על זה בפורומים..
  פורום פלייסטיישן
  פורום פניות הגולשים

 

פלטפורמות ותאריכי יציאה


24/02/2010





 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
עוד בגיימר
 
 
עוד ב- nana10
 
 
nana10 גם ב-
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by