ב-גיימר
 
 
 
 
 
 
 
חדשות 
גיימסקום: הסיכוי האחרון של נינטנדו 
 
 דוכן התצוגה של נינטנדו בגיימסקום 2011    צילום: אילן גלר    
חדשות |
 

ענקית המשחקים היפנית שוקעת, וזקוקה נואשות ללהיט שיכבוש את העולם. בגיימסקום ראינו את הגל הבא של משחקי ה-3DS, והשתכנענו שאולי בכל זאת שיגארו מיאמוטו לא צריך להתחיל לחפש עבודה

 
 
 
 
 
 
 
 
 

לנינטנדו יש בעיה. קונסולת ה-Wii, שהייתה עד לא מזמן הלהיט הגדול ביותר של תעשיית הגיימינג, הפכה לפתע פתאום לגרוטאה שאיש לא רוצה לדבר עליה בכלל. ה-DS הניידת מתקשה בקרב מול האייפון, וה-3DS החדשה עוד בכלל לא הצליחה להמריא למרות שחלפו כבר כמה חודשים מאז ההשקה. כל זה הופך להפסד של מאות מיליוני דולרים, והמספרים האלה מפחידים מאוד את המשקיעים.

 
 

אז מה עושים? אי-שם בשנה הבאה צפויה נינטנדו להשיק קונסולה ביתית חדשה (החברה כלל לא טרחה להביא אותה לגיימסקום, משום מה). בינתיים, מנסה הענקית היפנית לחזור לעשות את מה שהפך אותה פעם לחברה כל כך מוערכת: משחקים טובים. זכינו לשחק בכמה מכותרי ה-3DS הגדולים והחשובים של החודשים הקרובים, ובהחלט יש למה לחכות.

 

מאריו כפול שתיים

שמו של השרברב האיטלקי מככב בלוגו של שני משחקים שונים: Super Mario 3D Land, שהוא מעין מהדורה ניידת למשחקי מאריו גלקסי המוצלחים, ו-Mario Kart 7, משחק נוסף בסדרת מירוצי הקארטינג המצליחה והנמכרת ביותר בעולם.

 

את Mario 3D Land חקרנו לעומקו ולרוחבו, דרך שלושה שלבים שונים בהם נזדמן לנו לשחק: פלטפורמת דו-מימד, פלטפורמת תלת-מימד וקרב בוס. בכל אחד מאלו הייתה לנו מצד אחד תחושה חזקה של דז'ה-וו - המפתחים לא מתרחקים ממה שכבר עשו ב-Wii - אך מצד שני השלבים מלוטשים, משעשעים, מהנים בטירוף, בדיוק כמו שמשחק מאריו צריך להיות.

 

זה גם התחושה שאיתה יצאנו אחרי כמה סיבובים במאריו קארט. זהו שדרוג מאופק, גם ברמת הגרפיקה וגם ברמת המשחקיות, ובכל זאת מהנה ומוצלח. החידוש המרכזי בו נתקלנו הוא מעין מצנח רחיפה שהופך את המכוניות הקטנות לדאונים בעת הצורך. גם אפקט התלת-מימד מבוצע היטב, ובסך הכל אין שום סיבה שהמשחק הזה לא יהפוך ללהיט לכשיצא.

 
 

Starfox 3D ו-Kid Icarus: יורים ויורים

משחקים ב-3DS
 משחקים ב-3DS 
 צילום: אילן גלר 
 

שני המשחקים הבאים הרגישו לנו מעט דומים מידי: באחד שולטים בחללית הנעה על מסלול מוכתב מראש ויורים בכל מיני דברים שמרחפים סביב, ובשני שולטים בילד-מלאך הנע על מסלול מוכתב מראש ויורה בכל מיני דברים שמרחפים סביב.

 

ההבדל הבולט הוא בגרפיקה: בעוד ש-Starfox 3D הוא חידוש למשחק נינטנדו 64 וותיק, הרי ש-Kid Icarus הוא ללא ספק ההדגמה המרשימה ביותר ליכולות הגרפיקה של ה-3DS. רק אתמול נזדמן לנו לנסות את הויטה, ואנו חייבים להודות שלפחות במקרה הזה הפער הטכנולוגי לא מרגיש גדול כל כך. איקרוס נראה מדהים ביחס לכותר נייד.

 

אחרון חביב בסיבוב שלנו בביתן של נינטנדו היה Luigi's Mansion 2, המשך למשחק הגיימקיוב שלא זכה להצלחה לה היה ראוי. גם הפעם מדובר בשדרוג צנוע למדי בצד המשחקיות, דרמטי יותר בגרפיקה שנראתה לנו איכותית ומרשימה. לואיג'י שוב מבקר בבית רדוף רוחות, מנסה ללכוד אותן באמצעות שואב האבק שלו, ומצליח לשעשע בזכות אנימציות משכנעות ומופרעות בדרך.

 

בנינטנדו מקווים שכל המשחקים הללו, לצד ירידת המחיר המשמעותית, יסייעו ל-3DS לתפוס סוף-סוף תאוצה. האמת? מגיע להם. אהבנו כל רגע עם הכותרים האלה. קצת חדשנות לא הייתה מזיקה, אך אולי בשלב הזה מספיק יהיה להוכיח לקהל שנינטנדו עדיין מסוגלת לעשות משחקים כמו פעם, וכאלו בדיוק היו ההדגמות החביבות של גיימסקום.

 

התמונות מתערוכת גיימסקום 2011 צולמו באמצעות מצלמת קנון 600D, באדיבות חברת קרט

 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by