ב-גיימר
 
 
 
 
 
 
 
בקרוב 
Need For Speed The Run 
 
 Need for Speed: The Run    צילום: יח"צ    
בקרוב |
 

סדרת המירוצים עוברת למודל חדש: משחק המבוסס על עלילה בסגנון סרטי מהיר ועצבני. The Run יציג קטעי אקשן גם מחוץ למכונית, והרבה, הרבה מרדפים

 
 
 
 
 
 
 
 
 

למשחקי מירוצים לא-ריאליסטיים היה מאז ומתמיד אג'נדה משלהם. אג'נדה שניסתה לשלב בין משחק ספורט למשחק ארקייד. הצד שהציג את המשחק כמשחק ספורט בדרך כלל הציג אפשרויות בחירה נרחבות הכוללות בחירת מסלול, בחירת רכב, בחירת תנאים של המירוץ, התאמה אישית של רכבים וכו' והצד שהציג את הצד הארקיידי והאווירתי יותר - דיאלוגים, קטעי מעבר, עיצובים יחודיים, דמויות שנותנות לשחקן משימות ולעיתים גם סיפור רקע כלשהו.

 
 

The Run האו הכותר הבא, ה-18 (!) במספר, בסדרת המירוצים המצליחה ביותר אי פעם Need For Speed. כזכור, המותג שייך לחברת אלקטרוניק ארטס. זו פתחה לאחרונה באסטרטגיית "פחות משחקים, יותר מותגים, יותר מושקעים". מבחינת סדרת Need For Speed זה אומר שאלקטרוניק ארטס הולכת לחזק ולהשקיע בסדרה אף יותר מבעבר.

 

את האות הראשון להשקעה המחודשת הזו, ניתן לראות ב-The Run. בניגוד לכותרי הסדרה האחרים, שרובם המוחלט הלכו על השילוב הזה בין הצד הספורטיבי ובין הצד הארקיידי יותר, The Run הולך כמעט לחלוטין על הפן הארקיידי והעלילתי. כפי שזה נראה עכשיו, The Run ירגיש, וישוחק, כמו כל משחק אקשן-הרפתקה אחר, עם הבדל אחד צפוי: במקום קטעי פעולה בהם שולטים בדמות כלשהי - אתם נוהגים במכונית.

 

יש! עלילה!

בגלל שהמשחק יתמקד בעלילה אחת ברורה, יוצא מזה שהרבה מהאפשרויות שבדרך כלל מוצגות במשחקי הסדרה, בעיקר על הצד הספורטיבי ובכל הקשור להתאמה אישית, יוגבלו או אפילו יוסרו. לא ברור עדיין אלו אופציות יושמטו, אך ניתן להמר די בבטחה כי רוב תכונות ההתאמה האישית יוסרו או יצומצמו.

 

אז תתחילו לחשוב עלילה, קטעי מעבר אינטראקטיביים, דמויות עמוקות ועוד. סליחה, אמרתי דמויות עמוקות? התכוונתי פחות רדודות. כמו שמסתמן עכשיו, למרות הדחיפה הרצינית שהעלילה מקבלת ב-The Run, היא עדיין רק תירוץ לקטעי המירוצים והאקשן, ולכן אל תצפו לעלילה מתוחכמת מדי נוסח Heavy Rain. רחוק מכך.

 

 

סיפור המסגרת של The Run נשמע די פשוט: אתם משחקים את ג'ק, נהג המשתתף במירוצים מחתרתיים. מסיבה מסתורית כלשהי, אם ג'ק רוצה להציל את חייו, הוא מוכרח להגיע ראשון לקו הסיום של מירוץ. נשמע בנאלי? ובכן, רגע, זה נהיה קצת יותר מסובך מזה.

 

המירוץ הזה שג'ק משתתף בו הוא לא סתם מירוץ. ג'ק מסובך עמוק עם המאפיה. ככל הנראה המאפיה לא רוצה שג'ק יצליח להגיע ראשון לקו הסיום שכן היא רודפת אחריו ומנסה לחסל אותו בכל האמצעים העומדים ברשותה. אה, ודרך אגב, המירוץ הזה? זה לא סתם מירוץ. זה מירוץ שמתחיל במערב ארצות הברית, בעיר סן פרנסיסקו, ומסתיים בניו יורק הצפון-מזרחית. כן, המשחק יקח את ג'ק המסכן דרך מסלול ארוך של אלפי קילומטרים במגוון ארצות וסביבות ידועות בארצות הברית. אבל רגע, עוד נגיע לזה.

 

באופן די מתבקש, לא רק שג'ק חייב להגיע לקו הסיום במקום הראשון על מנת "להציל את חייו", כך על פי המפתחים, לא רק שהמאפיה מנסה לחבל במאמצים שלו, גם משטרת ארצות הברית דולקת אחריו ומנסה לתפוס אותו, במקרה הטוב, או לחסל אותו , במקרה הקצת פחות "טוב".

 
 

מאפיה, משטרה וקטעי מעבר אינטראקטיביים

בגלל התנאי האלו, במקום "סתם" מירוצים מחתרתיים ניתן יהיה לצפות בעיקר למרדפים מלאי מחסומים משטרתיים, סירנות כחולות-אדומות, מסוקים ועוד אמצעי אכיפת חוק דרמטיים. מעבר לכך, בגלל ההשקעה הרבה בעלילה, צפו גם להרבה קטעי מעבר אינטראקטיביים.

 

בסירטון המשחקיות ששוחרר (למטה), ניתן לראות איך זה יעבוד: כל פעם שמגיעים ליעד מסויים המשחק עובר לקטע מעבר. כשג'ק יהיה מחוץ לרכב עצמו, השחקן ידרש ללחוץ בתזמון מדויק על כפתורים שיופיעו על גבי התמונה, בדומה לקטעי המעבר האינטראקטיביים המוכרים לנו מ-God of War או Heavy Rain.

 

 

וכמו שזה נראה, זה עובד מעולה. הפיכתם של קטעי המעבר לאינטראקטיביים מבטיחה כי האדרנלין ימשיך לזרום גם בזמן הצפיה בהתקדמות העלילתית, ונותנת מרחב להתמקד באקשן ובסיפור באופן זורם יותר מכל משחק מירוצים אחר. גם העבודה שהמשחק מבוסס באופן מלא על מנוע ה-Frostbite 2 החדש - אותו המנוע עליו בנוי משחק האקשן באטלפילד 3 - עוזרת למפתחים להעביר סצנות רוויות אקשן והתרחשויות בתוך המשחק עצמו, בצורה הרבה יותר אמינה וזורמת.

 

ואם כבר מנוע ה-Frostbite 2: בניית המשחק על מנוע מתקדם שאינו מוגבל רק לאותם חוקים של משחק מירוצים מאפשרת למפתחים להתפרע יותר מבכל משחק מירוצים אחר. לדוגמה, מובטח כי נגיע לסביבות מגוונות שייקחו אותנו למירוצים מטורפים דרך נופים פראיים לאורך ארצות הברית. צפו למדרונות מושלגים, קניונים תלולים, מנהרות וערים סואנות הבנויות תחת היכולות הגרפיות המרשימות של המנוע החדש. גם היכולות הפיזיקליות שהמנוע מאפשר אמורות להיות פורצות דרך ולהציג אפקטים שלא נראו כמותם בזמן אמת. המשחק נראה כל כך טוב, שקשה להאמין שקטעים כמו שראינו עד כה בטריילרים באמת יראו אותו הדבר על קונסולת ה-Wii, או אפילו על הפלייסטיישן 3 והאקס בוקס 360 החזקות ממנה בהרבה.

 

 

יותר כמו סרט מרדפים מאשר משחק מירוצים

הכותר החדש בסדרה הולך להציג לנו חוויה קולנועית ומגוונת יותר, אם לא מבחינת המשחקיות, לפחות מבחינת מה ש"מסביב". אולפני Black Box, שעבדו בעברם על כותרי ניד פור ספיד רבים ומוצלחים, מפתחים גם את הכותר הנוכחי, ועל קטעי הקישור והבימוי עובדים מיטב היוצרים של התעשייה. אפילו בריאן טיילור, שהלחין סרטים הוליוודים רבים ובראש "מהיר ועצבני" מ-2009, אחראי על הפסקול (שמהטריילרים ששוחררו עד כה נשמע מרשים).

 

על אף רמת ההפקה, הכיוון העלילתי והקולנועי יותר וההשקעה היתרה של אלקטרוניק ארטס בסדרה, יכול להיות שמבחינת משחקיות הוא עדיין יהיה כותר מרדפים סתמי. השינויים בקטעי המשחקיות עצמה לא נשמעים מרחיקי לכת או מקוריים במיוחד, ועם כל הכבוד לכל ה"מסביב" - יכול להיות שהנהיגה עצמה לא תהיה כיפית ומעניינת מספיק. אבל גם אם זה אכן יהיה המצב כשהמשחק יצא ב-18 בנובמבר, ייתכן כי, למרות הכל, החוויה השלמה תגבר על קטעי המשחקיות ותספק את הסחורה. אם קטעי הנהיגה עצמם יהיו טובים ומקוריים דיים, יכול להיות ש-The Run יהיה כותר פורץ דרך שיוביל את הז'אנר קרוב יותר מאי פעם לשלמות היצירתית שתמיד חסרה לו.

 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by