ב-גיימר
 
 
 
 
 
 
 
מיוחדים 
המירוץ לתעשיית הגיימינג 
 
 המירוץ לארנונה    צילום: יח"צ    
מיוחדים |
 

אלון ואורן הם יוצרי משחק ההרפתקאות החדש "המירוץ לארנונה", קווסט מלא הומור ואנימציה משובחת. איך הצליחו לעשות זאת בתקציב זעום, מי עזר להם בדרך ומה הם מתכננים לעתיד? ראיון מיוחד

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

"המירוץ לארנונה" עוקב אחרי נסיונו של גיבור המשחק להשיג הנחת סטודנט לחוב הארנונה אליו הוא נקלע. במשחק אנו פוגשים דמויות רבות וצבעוניות המגלמות את ההוויה הישראלית ואת סבכי הבירוקרטיה. ההומור, האנימציה המעולה והישראליות שנוטפת מכל סצנה בו מחזירה גיימרים רבים אל משחקי הקווסט הנוסטלגיים.

 

יוצרי המשחק הם אלון סימון ואורן רובין, שני בוגרי בצלאל שהתחילו לפתח את המשחק כפרויקט הגמור שלהם אבל סיימו אותו רק כשנתיים וחצי לאחר שסיימו את הלימודים. בראיון לאתר גיימר מסבירים שני היוצרים על אופן העבודה והפיתוח של הקווסט ונותנים כמה טיפים למפתחים מתחילים.

 

 
המירוץ לארנונה
 המירוץ לארנונה   צילום: יח"צ 
 

מהיכן הגיע הרעיון לפיתוח המשחק?

 

"המשחק התחיל בעצם בתור פרוייקט הגמר שלנו במחלקה לאנימציה בבצלאל. בתחילת השנה הרביעית ללימודים היינו צריכים להגיש רעיון לסרט גמר, אך החלטנו שאנחנו נלך על משהו אחר- לא סרט אנימציה "רגיל" אלא משחק מחשב בסגנון קווסט בהשראת הקווסטים הקלאסיים של לואקסארט כמו Monkey Island ,Day of the Tentacle ו- the Neverhood, משחקים ששיחקנו בהם בתור מתבגרים והרשימו אותנו מאוד גם בעיצוב, באנימציה, בהומור ובתסריט.

 

את הרעיון הראשוני לעשות את המשחק על מישהו שמנסה להשיג את ההנחה בארנונה קיבלנו מחבר ללימודים, דורון עופר, ובהשראת החוויות שלנו כסטודנטים בירושלים וכאנשים מבולגנים באופן כללי שבשבילם להביא טפסים ואישורים זה משימה לא פשוטה. את התסריט למשחק פיתחנו בהנחייתו של אייל שורק, שהיה המנחה שלנו בפרוייקט גמר, ועזר לנו להתמקד."

 

 

כמה זמן ארך תהליך הפיתוח?

 

"למעשה עבדנו על המשחק שנת לימודים אחת שלמה, תוך כדי שאיפה שנסיים את המשחק כולו להגשה של פרוייקט הגמר של 2009. בשלב מסויים הבנו שלא נצליח להרים את המשחק כולו ובתערוכה הצגנו למעשה סרטון של קטעים מהמשחק וגם סידרנו חדר עם עמדות מחשב שבו היה אפשר לשחק בחלק קטן מהמשחק.

 

אחרי תערוכת הגמר ישבנו עוד כמה חודשים לסיים את כל האנימציות ותוך כדי חיפשנו מתכנת שיעזור לנו להרים את המשחק כולו, חיפושים שנמשכו כשנה וחצי. בסופו של דבר אורן ישב ותיכנת את המשחק בעצמו, תוך כדי שהוא לומד תיכנות ב Action Script, במהלך העבודה נעזרנו בשני חברים מתכנתים: דורון אסייס-טר ורועי קרמר, שעזרו לנו מאוד להרים את המשחק."

 

 
המירוץ לארנונה
 המירוץ לארנונה   צילום: יח"צ 
 
 

האם יש תוכניות לעתיד? משחק קווסט באורך מלא או אולי חבילות הרחבה בדמות המירוץ להקלה במס הכנסה?

 

"עדיין לא תכננו יותר מדי קדימה מכיוון שהשאיפה העיקרית הייתה לסיים את המשחק, אבל כמובן שקווסט באורך מלא זה פרוייקט שהוא סוג של חלום שמלווה אותנו מתחילת העבודה על ה"ארנונה". אנו מקווים שנוכל לנצל את החשיפה לממש אותו. עלילת המשחק הבא, אם יצא לפועל, לא ידועה."

 

מהם הקשיים העיקריים בהם נתקלתם לאורך פיתוח המשחק?

 

"מכיוון ששנינו אנימטורים ולא מתכנתים הבעיה הגדולה שלנו היתה למצוא מתכנת שיוכל להתחייב לפרוייקט הזה, אך בסופו של דבר אורן לקח את הסיפור של התיכנות על עצמו והביא את המשחק לידי גימור. בנוסף החלטנו להשאיר את המשחק כמו שהוא ולא לחבור לגוף מסחרי כול שהוא, כדי שהמשחק והדמויות שלו ישארו "נקיים" ונאמנים לעצמם- כך שהפקת המשחק היתה עלינו."

 

 
המירוץ לארנונה
 המירוץ לארנונה   צילום: יח"צ 
 

איך הייתם ממליצים למפתחים קטנים לנהוג בדרך למשחק הראשון שלהם?

 

"זאת שאלה טובה שקשה לי לענות עליה, כנראה זה פשוט לא להתייאש ולדבוק במטרה :)"

 

 

האם אתם רואים את עצמכם בקרב חלוצי הגיימינג הישראלי, ובעצם נותנים ביטחון לעוד מפתחים ישראלים שמעוניינים לשחרר את המשחק הראשון שלהם?

 

"זאת מחמאה מאוד גדולה לקרוא לנו חלוצי הגיימינג, ואני לא בטוח שאנחנו עונים לתואר הזה. היו כאן משחקים ישראליים, וגם קווסטים ישראלים לפנינו כמו פיפוש למשל, וגם קיים משחק על בחור שיש לו חוב בביטוח לאומי שנקרא 'אושר ללא גבולות'. באופן כללי יש תחושה שז'אנר הקווסטים בעולם קם לתחייה, ועם ריבוי הפלטפורמות למשחקים זאת נראית לי כמו תקופה לא רעה לכל מי שזה מעניין אותו."

 

ניתן לשחק במשחק בקישור הבא

 

 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by