ב-גיימר
 
 
 
 
 
 
 
מיוחדים 
כחולבן: מוסיקה חוצה גבולות 
 
 לומדים לנגן עם ג'ויטיונס    צילום: יח"צ    
מיוחדים |
 

כושר ההמצאה הישראלי מלמד את כולם כיצד לדבר בשפה הבינלאומית של המוסיקה . חברת ג'ויטונס הישראלית מדגימה כיצד ילדים ומבוגרים כאחד יכולים ללמוד לנגן בצורה מהנה עם מבחר משחקי אימון מהנים עבור כלי הנגינה השונים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Piano Dust Buster
 Piano Dust Buster 
 צילום: יח"צ 
 

נפנפו בדגל ותנו בזיקוקים - מדינת ישראל חוגגת 64 ואנחנו שמחים איתה. לכבוד יום ההולדת של הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, נענע10 עושה כבוד להישגים כחול-לבן: מפרסי הנובל שמסודרים על המדף הקולקטיבי שלנו, דרך הסדרה "חטופים" שהפכה ל"הומלנד" ועד המכירה של הסטארטאפ "אנוביט" ל"אפל". הכי עם קטן וחכם

 

 

 

ליובל קמינקא היה רעיון יצירתי כיצד ללמד ילדים לנגן בצורה מהנה ולא מעיקה על ידי הפיכת התרגול למשחק. שנתיים וחצי אחר כך שוקדת החברה הישראלית ג'ויטונס שהקים על פיתוח מגוון משחקים עבור מבחר פלאטפורמות, הפונים לילדים ומבוגרים כאחד.

 

קודם כל נשמח אם תוכלו להציג את עצמכם, מעט מהרקע המקצועי וההשכלה שרכשתם טרם פיתוח המשחקים

 

"ג'ויטונס הוקמה ב-2010 וכיום אנחנו צוות של שבעה אנשים. שניים מהמייסדים הם בוגרי 8200 ומכון ויצמן, ולכן בצד הטכנולוגי של החברה יש נוכחות בולטת לבוגרי היחידה, בדומה לחברות היי-טק רבות בארץ. כמובן שאי אפשר לפתח משחקים מוסיקליים בלי מוסיקאים, ולמזלנו יש לנו את יגאל קמינקא, שהוא (בין היתר) אבובן ראשון בתזמורת הסימפונית ירושלים. כולנו גיימרים או מוסיקאים חובבנים (או שניהם) וזה יוצר אווירה מגניבה ממש."

 

משחקי אימון מוסיקלי - איזה רעיון מקורי! איך חשבתם על זה?

 

"הכל התחיל בחוויה אחת. לפני כשנתיים וחצי, יובל קמינקא (מייסד ומנכ"ל) שיחק בווי טניס עם אחד האחיינים שלו. יובל הופתע לגלות עד כמה גבוהה היכולת של האחיין בן ה-6 במשחק וזאת אף מבלי שהוא יודע אנגלית כלל. היה ברור שהוא בילה שעות רבות במשחק כדי להגיע לרמה כזו. תוך כדי המשחק גיסתו של יובל, ביקשה ממנו שיפסיק לשחק ויתאמן בפסנתר. כמו שבדרך כלל קורה, הם החלו להתווכח על זמן האימון והצורך בו. במבט מהצד, היה מאוד בולט הניגוד בין המשחק בווי לבין האימון בכלי ושם נוצר הרעיון לגרום לתרגול הנגינה להיות יותר חוויתי וכיפי."

 

המשחקים מעוצבים וצבעוניים מאוד. אתם יוצרים באופן עצמאי את הגרפיקה המרשימה?

 

"כן! יש לנו מאיירת מדהימה ומעצב שפיץ שעושים עבודה מעולה. אנחנו עובדים איתם בצורה צמודה וזה מאפשר לנו לשלוט בפרטים הקטנים ולהגיע לתוצאות שאנחנו צריכים. העובדה שאפשר לשחק במשחקים שלנו עם כלי נגינה אמיתיים יצרה מספר לא קטן של אילוצים, והיינו חייבים להתחשב בהם גם בתכנון הויזואלי של המשחק. האמנים שלנו משחקים במשחק לאורך תהליך הפיתוח, מבינים את חווית המשתמש הייחודית וכך יודעים להתחשב באילוצים. אני לא חושב שזה היה עובד עם חברה חיצונית."

 
Recorder Master
 Recorder Master 
 צילום: יח"צ 
 

לאיזה קהל אתם פונים בעיקר? צעירים? מבוגרים? חובבים או נגנים מקצועיים?

 

"כחברה, ג'ויטונס פונה לכל מי שרוצה להתאמן ולשפר את היכולות המוסיקליות שלו ורוצה ליהנות תוך כדי. אנחנו חושבים שמשחקים הם לא מוצר לשכבת גיל ספציפית ושיש מקום לכולם, כמו שמוסיקה היא לכל הגילאים. הגל הראשון של המשחקים שלנו כן פונה לקהל צעיר יותר (הן מבחינת הגיל והן מבחינת רמת הנגינה) אך כבר במשחק הפסנתר שיצא לפני מספר שבועות אנחנו רואים תגובות חיוביות מאנשים בכל הגילאים והרמות."

 

המשחקים שלכם מותאמים למכשירים ניידים. האם אתם שותפים לדעה כי תם עידן המחשב האישי, או שבעתיד תפתחו משחקים גם עבורו?

 

"עידן המחשב האישי אינו נגמר, וג'ויטונס לא מתעלמת ממנו. למעשה, המשחק הראשון שהוצאנו (Recorder Master) יצא קודם כל למחשב ורק לאחר מכן ל iPad. צריך לבחון כל מקרה לגופו ולהחליט מהי הפלטפורמה המתאימה עבורו. במקרה של Piano Dust Buster שמתרכז בפסנתר, מחשבי הטאבלט היו בחירה טבעית בגלל היכולת להניח אותם במקום חוברת התווים ולשחק בתנוחה הטבעית לנגני פסנתר. גם במקרה של היעדר כלי נגינה, ממשק הטאץ' של הטאבלטים מתאים יותר ממקלדת. בחרנו באייפד כי הוא היה המכשיר הנכון למשחק ולא מסיבות תקופתיות."

 

האם אתם מדגישים את היותכם ישראלים בפנייה לשוק הגלובלי? או שבניגוד לתעשיית ההיי-טק, זהו לא נתון להתפאר בו?

 

"אנחנו לא מתביישים בהיותנו ישראלים אך אנחנו לא מדגישים את זה בצורה מיוחדת. ג'ויטונס היא חברת משחקים מוסיקליים, והקהל שלנו משחק במוצרים שלנו כי הוא אוהב אותם. כשחקן, לא אכפת לי באיזה מדינה פיתחו את המשחקים שאני משחק בהם. כמה מהאנשים בארץ ששיחקו ב Angry Birds יודעים שהמשחק פותח בפינלנד?"

 

איזו עצה תוכלו לתת לישראלים שרוצים להכנס לתחום?

 

"לכו על זה! יש בתעשייה הזו המון מקצועות (מתכנתים, מאיירים, אנימטורים, מעצבים ועוד) ולכולם יש דרישה. בכנסים האחרונים לפיתוח משחקים בארץ ראינו יותר ויותר חברות שמחפשות אנשים. יש את עמותת GameI שמרכזת את האירועים הרלוונטיים, וזו נקודת התחלה מצויינת למי שרוצה להיכנס פנימה."

 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by