ב-גיימר
 
 
 
 
 
 
 
חדשות 
כבוד הנשיא: משחק ישראלי חדש לאייפון 
 
 The President    צילום: יח"צ    
חדשות |
 

משחק אייפון חדש ומסקרן מזמין אתכם להתמודד בבחירות, לנהל קמפיינים ולנצח חברים. הכל מבוסס על פלטפורמה טכנולוגית פורצת דרך

 
 
 
 
 
 
 
 
 

חברת Stix הישראלית השיקה לאחרונה בחנות האפליקציות של אפל את משחק האסטרטגיה בתורות The President, המדמה קמפיין בחירות ארצי. לקראת צאתה של גרסה חדשה ומשודרגת שוחחנו עם צוות היוצרים כדי להבין מה מיוחד במשחק הזה, מדוע הם מצפים שיהפוך ללהיט - ומה הצעד הבא.

 
 

במהלך המשחק אנו מציעים את עצמנו לתפקיד נשיא המדינה, ומריצים קמפיין שטח מזורז במטרה לצבור קולות. על התואר הנכסף מתחרים בנו עד שלושה שחקנים אחרים, חברים מפייסבוק או משתמשים אקראיים מכל רחבי העולם. אפשר להריץ קמפיין בשטח שנמצא בשליטת חבר אחר או בשטח ניטרלי, ולהשיג תמיכה על ידי "שטיפת מוח" - מעין משחקון אקשן. המשחק מסתיים כאשר אחד השחקנים זוכה בשטח הניטרלי האחרון, הקולות נספרים והשחקן בעל השטחים הרבים ביותר מוכרז כנשיא.


שמעון רייזמן, מנכ"ל החברה ויוצא חיל האוויר, מספר כי הבחירה במשחק קבוצתי נובעת מהאמונה כי זוהי צורת התקשורת המספקת ביותר (הרי אף אחד כמעט כבר לא מפנה זמן ונפגש עם החברים למשחק). "כבר עכשיו אנחנו רואים דינמיקה מאוד מעניינת שנוצרת במשחקים של שלושה וארבעה שחקנים, כגון בריתות, מאבקי כוח, הקנטות, התרברבויות וכו'. זה שיש כמה חברים יחד מעודד שחקנים להשטתות, לשקוע במשחק, וזה בדיוק מה שקיווינו להשיג".

 

 
The President
 The President   צילום: יח"צ 
 

בונים פלטפורמה

אל רייזמן, שניהל את מיזם "מעבדת קרב" בחיל האוויר, הצטרפו מנהל הטכנולוגיה ניר פריבמן (בוגר תלפיות ומנהל הפיתוח במעבדת קרב), גילי זאבי (בוגר ומרצה במכללת בצלצאל) ומנהלת המוצר תמר אברהמס (גם היא בוגרת בצלאל). ארבעתם בחרו במשחק הנשיאות מאחר וחיפשו נושא שלוקח השראה מהעולם האמיתי. "בחירות הן נושא נצחי שתמיד יהיה רלוונטי. כמובן שהבחירות בארה"ב רק חיזקו את ההחלטה ודירבנו אותנו להוציא את המשחק בזמן ולנצל את ההתעניינות הציבורית", מסביר שמעון.


The President נשען על פלטפורמה חדשה שפותחה על ידי Stix ומטפלת בתקשורת המורכבת בין השחקנים (צד השרת, ניהול המשחקים, אינטגרציה עם רשתות חברתיות וכו'). פלטפורמה זו תשמש את החברה גם במשחקיה הבאים, כך שכל פיתוח שנעשה עבור הכותר הנוכחי יכלל גם בממשיכי דרכו ללא עבודה נוספת. בהמשך נשקלת האפשרות לפתוח את הפלטפורמה עבור מפתחים נוספים, בכדי שיוכלו לחסוך את שנות הפיתוח הנדרשות ליצירת תשתית רשת מתקדמת - ולדלג ישר אל המשחק עצמו.

 

 
The President
 The President   צילום: יח"צ 
 
 

ומה עם איזו עצה ליוצרי משחקים אחרים? לפי רייזמן, אחד הלקחים המשמעותיים שנלמדו במהלך תהליך העבודה הוא - קביעת יעדים קשיחים. "הניסיון להתאים את תאריך ההשקה של המשחק לבחירות בארה"ב הוכיח את עצמו כחיוני בעיקר לצרכים פנימיים, שכן מצאנו כי יעד (דד ליין) קשה וחיצוני הוא קריטי. אפשר לשפר את המשחק לנצח, אבל היעד החיצוני הכריח אותנו להתחייב ולעשות ויתרים שבדיעבד לא היו כואבים כפי שחשבנו שיהיו. זה היה אף חשוב יותר לנוכח המטרה שלנו - להוציא משחק ראשון שמתחיל לבחון את מודל המשחקים שאנחנו רוצים לפתח".

 

מצפים ללהיט

במהלך השבועות הבודדים בהם מוצע The President להורדה בחנות האפליקציות, צבר המשחק כמה מאות משתמשים רשומים המבצעים בממוצע כעשרה מהלכים ביום. נתון זה, לדברי המפתחים, גבוה כמעט פי עשרה מהממוצע במשחקים חברתיים למכשירים ניידים. "מרגש אותנו שמשתמשים חוזרים לשחק, ומשקיעים זמן משמעותי" מעיד רייזמן.


בעתיד מצפים ב-Stix לפופולריות דומה לזו של משחקי תורות אחרים שתפסו לאחרונה את הכותרות, כגון Draw Something או Song Pop. שיהיה בהצלחה!

 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by